יוקר המחיה: מחצית מהאזרחים משווים את המחיר לפני הקניה

    שלום בידרמן | צילום: יח''צ אושר עד No Comments on יוקר המחיה: מחצית מהאזרחים משווים את המחיר לפני הקניה
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מה קורה לצרכן הישראלי אשר נחשף במהלך מסע הקניות שלו לשני מוצרים דומים שכל אחד מהם מיוצר על ידי חברה אחרת? איך אנחנו יודעים לבחור את מה שמשתלם לנו יותר? מסתבר כי מחצית מהצרכנים בארץ (50.2%) נוהגים להשוות היום את מוצרי המזון שהם רוכשים גם לפי תכולת האריזה וגם לפי מחיר המוצר. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, במלאת 4 שנים לתקנות החדשות המחייבות להציג מחיר ליחידת מידה.

    על פי ממצאי הסקר, כל ישראלי חמישי (18.8%) דיווח כי נוהג להשוות בין המוצרים באמצעות המחיר בלבד ואילו-8.7% מהצרכנים הודו כי מה שמניע אותם בבחירה בין המוצרים היא רק ההשוואה בין תכולת האריזות.

    "התקנות של מחיר ליחידת מידה אשר נכנסו לתוקף בתחילת 2009, הוכיחו את נחיצותן ועובדה כי כבר כ- 50% מהצרכנים נעזרים בהן בביצוע קניותיהם", אמר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. לוינסון הביע את תקוותו כי: "בעתיד כל הציבור ייעזר בעת קניותיו, גם במחיר ליחידת מידה וכך יוכל לבצע קנייה חסכונית השוואתית ומושכלת יותר".

    עניין אחר שנבדק במסגרת הסקר קשור לתפיסת הישראלים את שינוי שיטת ה-"99 אגורות". כזכור, החל מ-1/1/14 נאסר על הרשתות הקמעונאיות בארץ להציג מחירים עם אגורות בודדות וחלה עליהן החובה לעגל את מחיר המוצרים. מממצאי הסקר עולה כי 47.3% מהישראלים סבורים כי שיטת ההצגה הקודמת, זו שאפשרה לנקוב באגורות בודדות, העלתה את המכירות וגרמה לאנשים לקנות יותר ממה שתכננו. לעומתם, 41.9% מהמשיבים סברו כי לא הייתה לכך השפעה על המכירות. בכל מקרה, כ- 57% מהצרכנים בישראל סבורים כי האיסור על הצגת המחיר באגורות והחובה לעגל מחירים, יתרמו לכלל הצרכנים בארץ.



    0 תגובות